Dag 11 en 12 - Reisverslag uit Tongerlo, België van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 11 en 12 - Reisverslag uit Tongerlo, België van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 11 en 12

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

13 Maart 2014 | België, Tongerlo

Route van Postel - Hulsen 24 km. Hulsen -Tongerlo 25 km.
Totaal 332 km. Kosten € 267.
Zonnig 20 graden.

Het is half 8 als ik wakker wordt van het gezang van het Gregoriaanse koor.
Tijdens het ontbijt wordt mijn pelgrims paspoort door de gastenpater van een mooie stempel voorzien. Na het gezamenlijke ontbijt doen we met elkaar de afwas.
Ik ga de etappe naar Hulsen doen, maar weet nu nog niet of ik het ook haal. Mijn voeten weigeren een beetje.
Ik kom aan bij het Dessel-Kwaadmechelen kanaal wat ik de komende 15 km blijf volgen. Mijn muziek doe ik bij dit soort stukken op/aan. Op mijn mobiel heb ik 1000 nummers staan van John Barry tot Ria Valk en van Sting tot Adele en niet te vergeten Roxette !!
Na 2 heerlijke pauzes besluit ik toch door te gaan naar Hulsen. Daar aangekomen informeer ik naar het adres van mijn mogelijke overnachting. Op dat adres is niemand dus op naar de kerk daar spreek ik 2 dames aan met mijn slaapplaats probleem. Ze sturen mij naar de " Burgemeester" maar deze is ook niet thuis.
Via de Frituur zaak probeer ik de parochiezaal en ja het tij begint te keren. Of het is toeval of Jacobus de Meerdere zeg het maar. Daar is volop bedrijvigheid de plattelands vrouwen vereniging houdt haar jaarlijkse dorps buffet. Elke inwoner kan voor €10 aan het dorpsbuffet. En ja hoor Leo mag ook aan schuiven, nou mooi geregeld toch. En de plaatselijke burgemeester is er natuurlijk ook en schuift bij mij aan. En hij regeld terstond een overnachtings mogelijkheid voor mij in het scouting gebouw. De collega van de dorps burgemeester heeft ook affiniteit met de Camino, hij heeft ook enkele jaren geleden een deel gelopen.
Zo kom ik dagelijks mensen tegen die iets hebben met de Camino de Santiago de Compostela.
Vandaag naar Tongerlo gewandeld mooie route langs de Grote Nete en over het Albert Kanaal. Geen muziek op vandaag dus.
In Meerhout even bij tanken, er is weekmarkt dat vertelde ze mij gisteren in Hulsen. Nog wat kleding naar huis gestuurd en een bakkie koffie in het plaatselijke café. Op de markt wilde ik fruit kopen maar als de marktkoopman door heeft dat ik de Camino naar Santiago de Compostela wandel hoefde ik niet te betalen. En met een brede glimlach hielp hij vervolgens een volgende klant.
Nu zit ik even te eten in Tongerlo waar ik mij heb gemeld bij de gastenpater van de Abdij van Tongerlo. Het gesprek om een slaapplaats verliep een beetje stroef maar uiteindelijk is het goed gekomen.
De blaren die ik had zijn aan de beterende hand dankzij mijn buurvrouw Peggy die mij goed adviseerde. Ze heeft meerdere keren als EHBO assistent geholpen bij loop evenementen. Het spreekwoord zegt beter een goede buur dan een verre vriend toch.
Ik doen alles met mijn mobiel, dus ook deze verslagen en dat is voor mij best lastig. Met mijn dikke vingers op z'n klein scherm dan gaat er wel eens een letter de mist in !!
Dank voor de felicitaties met mijn verjaardag.
Alle nieuwe volgers welkom, Ik kan niet iedereen persoonlijk welkom heten. Ik volg jullie ook via de reacties !!

Gr Leo

  • 13 Maart 2014 - 20:44

    Johanna:

    De juiste mensen ontmoeten op het juiste moment! Santiago helpt. Ipv met je vingers het schermpje bedienen, kan dat ook met een speciaal pennetje, hier in NL heb ik ze gezien bij een AKO-achtige winkel. Misschien een idee? ¡Buen camino!

  • 13 Maart 2014 - 21:35

    Matty:

    Mooi geschreven ondanks je vingers.
    En de foto,s zijn ook erg mooi.
    Xxx van mij en Suus

  • 13 Maart 2014 - 21:59

    Anneke:

    Man, man, wat een respect heb ik voor jou, toch wel wat leuren voor een slaapplaats maar het komt toch weer goed, super hoor, ik had de moed allang opgegeven, haha

  • 14 Maart 2014 - 10:49

    KRIS VAN ELSEN:

    Dag Leo, we ontmoetten mekaar gisteren tweemaal aan de oevers van de Nethe in Meerhout en in Geel. Mijn stapmaat Jos en ik op training voor een Compostellatocht via de Portugese route (vertrek in Porto om 18 april 2014 voorzien). En jij onderweg.... We delen mekaars ervaringen ... Succes met je tocht van Kempen naar Hageland... (dat is onze biotoop)... Kris en Jos

  • 14 Maart 2014 - 18:09

    Frank:

    Je loopt in een mooi gebied, zeg! lijkt me heerlijk met dat weer. Maar als ik dat bordje van 2450 km zou zien zou de moed mij in de schoenen zakken. Ik vind het maar knap.

  • 14 Maart 2014 - 18:13

    Kira:

    Toppertje! Leuk zo'n bordje en die kilometers worden alleen maar minder :) xx

  • 14 Maart 2014 - 22:10

    Marijke:

    hoi leo,

    wat maak jij een hoop mee, wel leuk allemaal, en zeker om te lezen!!!
    leuk die kilometers op dat bord , maar inderdaad het worden er minder.
    hoop dat je voeten het goed blijven doen. geen blesures meer.

    tot schrijfs en succes gr marijke

  • 16 Maart 2014 - 08:46

    Barry En Carlyn:

    Leo wat blijft het mooi om je verhalen te lezen. We maken even een inhaalslag

  • 16 Maart 2014 - 08:49

    Barry En Carlyn:

    Na wat vakantie dagen lezen we vandaag je berichten. Hopelijk blijven je voeten meewerken doordat je afentoe even wat rust neemt, komt dat vast goed. Liefs uit de zonnige Bollenstreek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 565
Totaal aantal bezoekers 55933

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: