Dag 9 en 10 - Reisverslag uit Lommel, België van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu Dag 9 en 10 - Reisverslag uit Lommel, België van Leo van Eeden - WaarBenJij.nu

Dag 9 en 10

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

12 Maart 2014 | België, Lommel

De route van de laatste 2 dagen was Vucht - Middelbeers/Vessem 32 km, Middelbeers/Vessem -Postel (Be). 27 km.
Totaal 283 km. Kosten € 217.

Eergisteren was de route langs weilanden en door natuurgebied "Kampina".
Het was maandag en zoals wel wandelaars weten is op z'n dag moeilijk om voor het middaguur een kopje koffie te scoren. Alles is dicht. Ik had me al ingedekt door op mijn overnachtings adres al wat koffie te drinken. Ik merkte dat met koffie op het lopen prettiger ging !!
In Middelbeers stopte er een grote vrachtwagen en de chauffeur vroeg naar mijn reisdoel. Ik blijf het leuk en apart vinden die spontane reacties !!
Matty pikte mij op na Middelbeers. Ze was naar mij toe gekomen omdat ze mij Nederland komt uitzwaaien. Ook om even mijn verjaardag te vieren. We gaan overnachting in de Pelgrimshoeve "Kafarnaum" in Vessem. De gastvrouw en gastheer zijn Elly en Joost. Ze koken voor ons en we sluiten de maaltijd af met koffie en de verjaardags taart die Matty thuis had gebakken !!
Oh ja hartelijk dank voor de goede zorgen van Elly en Joost. Gisteren weer verder on route. Ik begin wat later wat je bent maar een keer per jaar jarig.
Het is weer eens wat anders op je verjaardag alleen door bossen en over heide wandelen.
Ook loop ik 10 km langs de vrij meanderen Kleine Beerze.
Op naar Postel België. Ik pak mijn nieuwe route boek nr 2 Via Monastica. Dit gebruikt ik tot Rocroi Frankrijk, ik merk het want de aanwijzingen zijn "Belgisch" maar ik loop maar 1 maal 300 meter de verkeerde kant op !!
In Postel kom ik om precies 17.00 aan kan om 18.00 in de kerk zitten en om 18.30 aan tafel.
Ik nuttig de maaltijd met een Gregoriaans koor uit Kortrijk. Ze zijn hier enkele dagen om het zingen op te halen.
Ze hebben er net 7 uur oefenen op zitten en gaan zo nog een uur.
Ik heb hier kamer nr 46 gekregen.
Ben de enigste pelgrim hier vannacht.
Inmiddels heb ik 2 blaren opgelopen. Ze zijn doorgeprikt en met sterilon behandeld. De komende dagen gaat de rem er op. Ik heb de laatste dagen teveel kilometers gemaakt en rugtas en niet te vergeten de warmte

gr Leo

  • 12 Maart 2014 - 11:14

    Liana:

    Nog van harte gefeliciteerd.
    Een bijzondere verjaardag, die zal je nog lang bijblijven.
    Ik was ergens in Frankrijk jarig. Mijn familie heeft verder moeten rijden.
    Goed dat je de rem erop zet. Geniet van de "weg" voor je weet is het weer voorbij.
    Bon courage.

  • 12 Maart 2014 - 19:36

    Ma Van Eeden:

    hallo leo jammer die blaren ik hoop je er niet veel last van krijg

    pa vraagd steeds hoe lang moet hij nog
    veel plezier en geniet er van vooral die onverwachte belang stelling leuk

    groetjes pa ma van eeden

  • 12 Maart 2014 - 19:46

    Frank Bikker:

    Beste pelgrim,
    Zou je wat meer kunnen vertellen over de landschappen, wetenswaardigheden en de dingen die je voelt en de gesprekken die je hebt met volslagen vreemdelingen. Ik vind dat altijd fascinerend om te lezen. Het doet mij altijd herinneren aan de tijd dat ik oa door heel Europa heb gelift.
    Nu een divanreiziger.

  • 13 Maart 2014 - 18:57

    Joeri (postkantoor Meerhout):

    Beste Leo,

    Bon camino. Het was een aangenaam gesprek deze ochtend. Het is altijd een wonderlijke gebeurtenis als je met volslagen onbekenden een fijn gesprek kunt voeren. Dit geeft aan dat alle mensen gelijk zijn ...als je ernaar voor open staat.
    Ik ga je volgen via je blog .
    Als hier en klimmer geef ik je nog even mijn motto mee!
    "Climb high, Climb hard, return safe!"

    Groetjes
    Joeri D'Haens

  • 13 Maart 2014 - 21:54

    Anneke:

    Hoi Leo, ook succes gewenst door Johan, rustig aan want je moet nog even. Geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo

Actief sinds 19 Feb. 2014
Verslag gelezen: 549
Totaal aantal bezoekers 55952

Voorgaande reizen:

16 April 2022 - 27 Mei 2022

Via Francigena del Sud

19 Augustus 2019 - 24 Oktober 2019

Via Francigena

18 Juni 2019 - 28 Juni 2019

De muur van Hadrianus

02 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Camino Santiago de Compostella

Landen bezocht: